Alicja Ordyniec - MANICURE, PEDICURE
mgr Maciej Ordyniec
tel. kom. 0 604 332 884

Teren Warszawy i okolic
Powrót do artykułów
ĆWICZENIA W CHOROBIE SCHEUERMANNA
Ćwiczenia rozciągajace:

w lezeniu a brzuchu unoszenie naprzemienne kkd do góry
w lezeniu na brzuchu odrywanie kkd razem od podłoża
w leżeniu na brzuchu unoszenie nóg naprzemian ze zgiętymi kolanami
w lezeniu na brzuchu unoszenie pkd i lkg jednoczesniepotem zmiana lkdi pkg
w lezeniu n abrzuchu ramiona nad głowa wyprostowane-unoszenie ich razem do góry, sciaganie ópateki wytrzymac 3sek.

Siad klęczny, kończyny górne wyprostowane w przód-wyciągamy raz jedna raz drugą nogę w tył i siadamy na drugiej pięcie

Siad prosty podparty z tyłu-unosimy miednice w góre ,ściagamy łopatki w tył,podpieramy sie tylko na rekach i pietach-wyrzrymac 3.sek

Lezenie tyłem nogi wyprostowane-podciaganie raz jednej raz drugiej kd do klatki piersiowej podczas gdy druga jest wyprostowana na podłożu
leżenie tyłem na sole ,nogi zwisaja luźno ze stołu-ćwiczenie jak wyzej
leżenie tyłem nogi zgięte w bioderach i kolanach , stopy oparte o podłoże-podnosimy biodra do góry i jednoczesnie prostujemy jedna noge drywajac ja od podłoża, potem zmiana na drugą
Pozycja stojaca-robimy wykrok.Noga wykroczna zgina sie w biodrzei w kolanie podczas gdy druga zakroczna jest cały czas prosta,rece opieramy na nodze wykrocnej ,łopatki ściagnięte plecy proste, patrzymy przed siebie.
ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE GRZBIETU
ĆWICZENIA ROZCIĄGAJACE MIEŚNIE PIERSIOWE
uzupełnianie w trakcie

Komentarze do artykułu.
jestem za glupi zeby zrozumiec skrot \'kkd\' \'pkd\' itd. .., ktos mi je wyjasni bo nie chce mi sie zgadywac :>
ja 12 listopad 2005
to proste:
kd - kończyna dolna
kkd - kończyny dolne
kg - kończyna górna
kkg - kończyny górne
pkd - prawa kończyna dolna
lkd - lewa kończyna dolna
pkg - prawa kończyna górna
lkg - lewa kończyna górna
Agata 20 grudzień 2006
dzieki Agato!!
marek 18 styczeń 2007
bardzo dobrze wyjaśnione ale jeszcze mnie intersuje co oznacza mm brzucha i pkd i mm ( 21.08.2007 r. ) zostałam zoperowana L5 S1 i mam wykonywać ćwiczenia po zdjęciu szwów tylko nie wiem co to mm
bozenna 29 sierpień 2007
mm tzn mięsnie
kaśka 24 październik 2007
prosze o dalsze uzupełnienie ćwiczeń,dzięki
krzysztof2 6 luty 2010
bardzo bym prosiła o wstawienie obrazków żeby zobaczyć w sensie praktycznym jak wykonywać ćwiczenia.
ola 28 czerwiec 2010
Witam i dziękuję za pomocny zestaw ćwiczeń!
Mam pytanie czy w wieku 35 lat i pogłębionej kifozie piersiowej gorset Milwaukee może być pomocny? Czy to zbedny wydatek? Co taka osoba może jeszcze robić żeby zatrzymac \"proces przygarbiania\"? Czy np. pływanie na grzbiecie, w ogóle pływanie jest wskazane? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź!
madamiec@gmail.com
Magda 22 styczeń 2011
Gorset ma sens jesli nosimy go 24h na dobe (zdejmowany jedynie do mycia), cwiczenia samokontroli i wyrabiania prawidlowej postawy sa bardzo wazne w kazdym wieku, najlepiej cwiczyc przy lustrze i z fizjoterapeuta ktory wyjasni i pokaze Ci co oznacza w Twoim przypadku prawidlowa postawa. Cwiczenia nalezy wykonywac bez wzgledu na wiek, basen rowniez bedzie tutaj wskazany.
Gabriela 16 marzec 2011
można prosić o więcej ćwiczeń.? Z góry dziękuję!!
Sylwia 11 wrzesień 2012
Pani Ago! Poprosił bym o linka do ćwiczeń rozluźniających wskazanych na SCHEUERMANNA.
Andrzej 18 styczeń 2013
bardzo dobre ćwiczenia, kiedys rehabilitant pokazywal mi identyczne i lepiej sie po nich czulam:) Najwazniejsza jest motywacja i systematycznosc
kasia 16 styczeń 2014
Tomasz 6 styczeń 2016
Matka 15 listopad 2017
Skomentuj artykuł:

Osoba:


Przepisz numer: